Legg til vedlegg eller mottakere fra SuperOffice i e-post

Vet du at du kan legge ved filer eller legge til e-postmottakere fra SuperOffice direkte i e-postklienten? Selv om du starter en e-post fra e-postklienten og ikke fra SuperOffice, kan du allikevel legge til dokumenter og/eller mottakere fra SuperOffice. Klikk på "legg til mottaker" eller "legg til dokument" i menylinjen. Du får da opp en dialogboks som lar deg velge fra firmakort, prosjekt, salg osv. Genialt, ikke sant?

Favorittmerking

Vi er vant til å kunne favorittmerke nettsteder vi besøker ofte. Vet du at du også kan favorittmerke kunder, kontaktpersoner, utvalg osv i SuperOffice? Du bare klikker på stjernen øverst på firmakortet, personkortet, utvalget eller hvilken modul du måtte ønske. Når du senere vil finne igjen favorittene, trykker du på stjernen i søkfeltet under modulnavnet i menyen til venstre.

Jobb aktivt med kundelisten

Visste du at du kan koble et utvalg over f eks kunder du skal kontakte til minikortet på forsiden av SuperOffice? Herfra kan du raskt klikke deg direkte inn på firmakortet til kunden, med alle opplysninger du trenger, samtidig som du beholder utvalget i minikortet. Med andre ord, ingen søk etter kunder eller frem og tilbake mellom firmakort. Slik kan du jobbe deg systematisk gjennom listen på en enkel måte.

Fritekstsøk

Vet du at det også er et fritekstsøk i SuperOffice? Øverst i høyre hjørne har du et felt hvor du kan søke etter hva som helst. Det være seg overskriften på et dokument, et navn, innhold på notatfanen etc. Søket returnerer en oversikt over hvor mange treff som finnes under de forskjellige aktivitetene. Derfra kan du gå inn og se eksakt hvor du finner innholdet i søket ditt.

Enkelt søk med %-tegn

Følgende situasjon er nok kjent for mange: Du har vært i kontakt med en ny kunde eller du skal lete opp en tidligere kontaktperson, men du kan ikke for ditt bare liv huske hele firmanavnet eller etternavnet til kontaktpersonen. Fortvil ikke - ved bruk av %-tegn enten først eller midt i søket, finner du enkelt både firmaer og personer som inneholder det du søker på. Helt supert når du for eksempel søker etter Catharina, men ikke vet om hun skriver navnet med C eller K, eller om det er med eller uten h. Da søker du ganske enkelt etter %at%arina

SAF-T innføres fra 1.1.2020

ØkonomiBistand vil til høsten tilby kurs som inneholder alt du trenger å vite om SAF-T i Visma Business og Visma Global.

ØkonomiBistand overtar Amesto sin byråsatsning

Amesto Solutions AS avvikler sin regnskapsbyråsatsing og har derfor valgt å inngå et samarbeid med ØkonomiBistand. Avgjørelsen er tatt i samråd med Visma Software AS og resulterer i at regnskapsbyråene blir overført til ØkonomiBistand.

Hva med Visma Business på web og mobil? Vi gir deg VBONLINE®!

Med VBONLINE® jobber man i Visma Business og -Dokumentsenter uten å ha programmene installert. Programkoden har blitt flyttet ut på web slik at de tunge ekspertbrukerene fortsatt kan benytte Visma Business på tradisjonell måte, mens de "lettere" brukerne kan bruke mobilen til å registrere timer eller sjekke regnskapstall.

Revidert statsbudsjett

Regnskap Norge har satt sammen en oppsummering av det som er varslet vedrørende skatte- og avgiftsendringer i forslaget til revidert statsbudsjett.

Er du klar for skyen?

Skybaserte forretningssystemer blir stadig mer utbredt og tilgjengelig i markedet. Dette er løsninger som er moderne og som åpner for flere automatiserte prosesser og standardiserte rutiner, i tillegg øker de tilgjengeligheten til all informasjonen - enten det gjelder hva som er gjort i systemet eller endringer som skal gjøres med systemet.

Vår portalløsning for dine integrasjoner

Økonomibistand har i den siste tiden brukt mye ressurser for å lage en god plattform for skybaserte integrasjoner. Dette har vi gjort fordi skybaserte integrasjoner krever mer når det kommer til teknologi, samtidig som det settes høye krav til sikkerhet og stabilitet.

Er det på tide med et CRM-system? Her er 10 spørsmål du bør stille deg selv

CRM handler blant annet om å finne kunder, vinne dem og ikke minst beholde dem! Forkortelsen står for Customer Relationship Management og vi definerer CRM som «utvikling av lønnsomme kunderelasjoner». Folk forbinder CRM med alt fra datasystem samt salg- og markedsføringsstrategier til support, analyser og rapportering – men CRM kan være alt dette i et system!

La oss endre tankesettet for å møte fremtiden

Overskriftene er mange, for «Digitalisering» har blitt et trendy ord. Digitalisering er ikke kun et teknisk begrep, det handler om å endre måten vi tenker på og jobber på. Det gjelder arbeidslivet, privatlivet og samfunnet.

Årets Leveransepartner 2018

Den 7. februar stilte vi mannsterke på Latter i Oslo, det var duket for Visma Summit 2019. Dette er dag med faglig påfyll, produktnyheter, kompetanseheving og inspirasjon for alle i partnerkanalen til Visma Software Norge. Vi stakk av gårde med hele tre priser denne dagen; Årets MVP, -leveransepartner og hedersprisen!

CRM + ERP = SANT

SuperOffice Norge gir deg 6 gode grunner til hvorfor du skal integrere CRM-systemet med ERP-systemet

5 dashbord som kan øke salget

Her er noen av fordelene med SuperOffice dashboard, som gir deg visuell oversikt over dine aktiviteter og salg. Hvilke er de beste?

SuperOffice 8.3

Den nyeste versjonen av SuperOffice hjelper deg å ta enda bedre vare på dine kontaktpersoner. Versjonen har en bedre håndtering av personlige opplysninger, en mer strømlinjeformet administrasjon av personer og en økt kvalitet på bedriftens database.

Overskudd 2018

Vi tar med oss to heldige kunder til Overskudd 2018, er det deg? Vinneren blir trukket fredag 14. september!

Er dere forberedt?

Fra den 31.12.2018 vil Nordea avvise betalinger sendt på gammelt format. Det vil nok ikke ta lang tid før flere banker følger i samme retning.

Slik kommer du i gang med AutoInvoice

Et tips til deg som allerede er i gang med å sende fakturaer til noen av dine kunder via Visma.net AutoInvoice, la løsningen sende alle fakturaene for deg!

GDPR Dashbord og Rapporter

De nye dashbordene fra Business Analyze gjør det lettere å følge det nye lovverket. I tillegg får du en oppdatert og faktabasert oversikt over hvordan det står til i din SuperOffice-database.

Merverdi i endring

De siste årene har det skjedd store endringer, noen kaller det en revolusjon, blant tilbyderne av virksomhetsstyringssystemer (ERP-systemer). Mange hevder dette skyldes at mer og mer av programvaren ligger i skyen. Jeg er ikke enig i dette.

Visma Digital Index

Visma har spurt 1500 bedriftsledere i hvilken grad de har digitalisert sine prosesser, slik som reiseregninger og fakturering.

Stor vekst for skybaserte business-analyser og dashbord

I løpet av 2017 har mer enn 50 nye selskaper i Nord-Europa satset på Business Analyze sin skybaserte business-analyse og dashbordløsning for å analysere data, visualisere resultater og automatisere ledelsesrapportering.

Med plikt til å rapportere

Regnskapsførerne produserer millioner av perioderapporter hvert år. Blir disse lest og brukt til noe, eller styres mange norske virksomheter fremdeles etter størrelsen på bankkontoen?

SuperOffice-webinar i januar

18. januar vil det bli holdt to webinarer: Utvalg i SuperOffice fra 09.00 til 10.30 og GDPR Sjekkliste fra 10.00 til 10.30. Disse kan du enkelt delta på via egen datamaskin.

SuperOffice Brukerkurs i januar

Delta på SuperOffice Norge sine kurs og få full oversikt over de spennende nyhetene, frisk opp den generelle SuperOffice-kunnskapen og lær hvordan man kan få mest ut av CRM-løsningen.

Release plan SuperOffice

SuperOffice har endret sin release plan for Onsite kunder. Det vil på lik linje med Online kunder, nå bli tilgjengeliggjort nye versjoner cirka hver 3. uke.

Effektive masseutsendelser og måling av respons

SuperOffice Marketing kombinerer det beste fra CRM med effektiv e-postmarkedsføring. Tilpass og skreddersy innholdet i hver enkelt e-post basert på målgruppen din. Enkel og effektiv samhandling ved hjelp av koblinger i e-posten. Mål respons, åpningsrate og se statistikk i etterkant.

Integrerte løsninger gir effektivitet

Aak Safety AS leverer sikkerhetsutstyr og tilbyr kurs for bedrifter som arbeider i høyden. Mange av deres ansatte har bred erfaring i klatring, noe som gir dem en spesielt egnet kompetanse til nettopp dette.

Den 20. desember vil gamle roller slettes i Altinn

Altinn innførte for et par år siden særskilte roller for regnskapsførere og revisorer. I desember vil mange av de gamle rollene forsvinne, slik som rollene Utfyller / Innsender og Lønn / Personal.

Tinde økte omsetning med 50%. Stor økning i bruk av dataanalyse

Den norske hytteprodusenten, Tinde, er velkjent for sitt design og utvikling av hytter. Modellene deres er tilgjengelige i forskjellige stiler i de største fjellhytte områdene. I løpet av de 3 siste årene har selskapet hatt en betydelig vekst, med en dobling av inntektene.

Er du klar for nye personvernregler?

På kompetansedagen til ØkonomiBistand holdt Ove Skåra fra Datatilsynet et foredrag om innføringen av de nye personvernreglene, GDPR, som blir gjeldende fra mai neste år. Hovedtemaet var hvordan disse endringene vil påvirke norske virksomheter og hvordan de bør forberede seg.

Skybasert automatisering

Visma.net er spesielt laget for virksomheter med store transaksjonsmengder. Denne typen virksomheter får derfor ekstra store fordeler ved å automatisere sine prosesser.

Vi trenger flere dyktige ansatte! Er det dere vi ser etter?

CRM Insight er et konsulentselskap med 11 kunnskapsrike og entusiastiske medarbeidere. Vårt utgangspunkt er å levere CRM-løsninger som skaper verdi for våre kunder. Vi leverer rådgivningstjenester, design, tilpasning, utvikling og forvaltning/support av CRM løsninger.

Viktige datoer og frister 2018

Her finner du oversikt over viktige tidsfrister å forholde seg til for enkeltmannsforetak, ansvarlige selskap og aksjeselskap. Informasjonen er hentet fra Regnskap Norge.

Ny MVA-melding!

Fra 1.1.2017 erstattes dagens omsetningsoppgave med ny «Skattemelding for merverdiavgift», hva bør du vite?

Historien til CRM Insight i korte trekk

For å gi deg en rask oversikt over selskapets historie har vi i denne artikkelen forsøk å oppsummere hvordan årene har forløpt i tiden som har vært.

Smarte triks som kan forandre din salgsrapportering

«Salgsrapportering er et stressmoment. Mange bedrifter opplever at måten de rapporter på ikke lenger fungerer» sier Ann Kristin Søraa. «Da hjelper det å kartlegger prosesser, utnytte digitale systemer, og forenkle rutiner. Det er vanligvis mye å hente. Ingen ønsker å jobbe lange dager før styremøter, ledermøter eller andre presentasjoner som må gjøres i organisasjonen.»

Hvorfor bør du analysere dine CRM-data

Om din bedrift har 5 ansatte eller 5000 ansatte, så er det flere grunner til å bruke CRM analyse verktøy. Dersom du lurer på hva du egentlig får ut av å analysere dataene dine så vil denne illustrasjonen gi deg noen ideer.

ØkonomiBistand fyller 25 år i år

ØkonomiBistand ble stiftet i 1990 og fyller i år 25 år i bransjen. Vi ønsker alle våre kunder og partnere en riktig god jul og et godt nytt år. Vi ser frem til å fortsette samarbeidet i 2016.

ØkonomiBistand er 25 år!

Den 5. februar 2015, fylte ØkonomiBistand 25 år. Vi vil med dette gratulere alle våre ansatte med dagen!